2012年12月24日 星期一

新歌: NELLA - ZOMBIE


我承認我的音樂沒有很好聽。
我承認我的英文沒有很標準。
我承認對於音樂的品味我已經開始有點過時。
但我一直很努力想用自己的方式,讓聽眾感受自己第一次聽到饒舌時的興奮。

ZOMBIE這首歌完成於2012年,我正式邁入人生第三個工作環境的一年。
腳踏三條船的結果,是我比須常常拒絕自己的老朋友,不管是玩樂或是音樂方面;
是我必須必須放掉自己很多堅持,只為了證明自己可以顧好每一次對方無條件的信任。
我感謝這些把我磨得更快更強大的種種挑戰。卻也無奈必須對身邊的人說一些狠話。
而這首歌,與其說對象是針對那些質疑我的人,不如說對象是 "饒舌" 這件事本身。

將近一年半沒有觸碰饒舌,再度創作感到一切竟都如此生澀。
年紀體現在五官上,我覺得自己已經完全脫離了玩饒舌應有的刻板模樣。
我像是個對饒舌早已心死的人,重新以殭屍的身分回來面對。
這首歌,獻給所有長年來支持我這種四不像風格的人。
希望你們仍然喜歡這樣的我的音樂。

NELLA - ZOMBIE 歌詞
[intro]
NELLA  back in the game
NELLA  回到這場遊戲
it’s been a while...too long actually
好久不見...幾乎太久了一點

[Chorus]
I’ma zombie
我是殭屍
Witness when I'm back how they judge me
當我回來的時候見證他們會怎麼批判我
Step out my grave smelling funny yup
帶著一股詭異的味道走出墳墓
I’m zombie
我是殭屍
kill me with a head shot
先打爆我的頭
feel me get up on my knees with the smiling yup
再感受我帶著笑容起身 雙膝撐地
I’ma zombie
我是殭屍
even tho i wanna go die
雖然我早想要死掉
Leave all the shit i go by bye
遠離我經歷的一切破事
i’ma zombie
我是殭屍
you don’t have to love me but sorry
你不需要喜歡我  但是抱歉
I'm be around none gonna hurt me yup
沒有東西可以傷我而我還會在你身邊

[Verse 1]
i ain’t make it easy not for you to sing along with me
我沒有把歌做得朗朗上口讓你可以跟著唱
the pop don’t love it and the rock ain’t gonna hit it
流行不會喜歡 搖滾也不會買單
I'ma here right up in your face
但我就在你面前
still flip the same waking cake that i baked
繼續擺弄著我烤的會走路的蛋糕 (我的編曲軟體)
you started praying when you finally face me
你開始祈禱當你終於見到我的面
never thought of Internet can actually pays me
從沒想過網路真的能讓我賺錢
never really get what I've been up to  spot you
你沒搞清楚我到哪裡去了  因為我在瞄準你
all the way back from underground now gonna shock you
從地下破土而出準備嚇你
i ain’t fresh  just do my thing
我不新鮮  我只是做我拿手的事情
y’all don’t know none bout where I've been
而你不了解這些日子我經歷了什麼
no i fear not in this tough fight
我不會懼怕這場難打的仗
pull my ears up like the dark night
豎起我的耳朵就像蝙蝠俠
look at the mirror i feel heart broken
看著鏡子 我感到心碎
burn me cuz i love that hot coffin
燒了我吧  我喜歡發燙的棺材
my tongue taste like Tabasco
我的舌頭有辣醬的味道
now pick up your crossbow cuz
現在拿起你的十字弓吧  因為

[Chorus]
I’ma zombie
我是殭屍
Witness when I'm back how they judge me
當我回來的時候見證他們會怎麼批判我
Step out my grave smelling funny yup
帶著一股詭異的味道走出墳墓
I’m zombie
我是殭屍
kill me with a head shot
先打爆我的頭
feel me get up on my knees with the smiling yup
再感受我帶著笑容起身 雙膝撐地
I’ma zombie
我是殭屍
even tho i wanna go die
雖然我早想要死掉
Leave all the shit i go by bye
遠離我經歷的一切破事
i’ma zombie
我是殭屍
you don’t have to love me but sorry
你不需要喜歡我  但是抱歉
I'm be around none gonna hurt me yup
沒有東西可以傷我而我還會在你身邊


[Verse2]
lock and loaded  hot and smoking
子彈上膛  冒煙發燙
return from the death to find the best opponent
從死亡中回來為了尋找最好的對手
seen that underworld movie  and now yall lose it
看了”決戰異世界” (黑夜傳說) 之後你失去了判斷力
stupid ass thought i afraid of silver bullets
居然開始以為我怕銀彈攻勢
here i go again to make you wanna go dive with me
再一次  要你跟我一起潛水
deep in the blue sea  you see nothing but piracy
藍色深海裡  你看到的只有海盜般的剽竊與抄襲
see the blue print    i don’t digging the work flow
看著藍圖  我不在意什麼標準程序
see the food chain  i swallow backward the circle
我逆著食物鏈吞掉比我強大的一切
so you wanna be the quarter back of the team
你想當你團隊裡的四分衛
stand in front of me and say you wanna battle the king
站在我面前說你想要挑戰霸主
you kicked the ball hardly  but bad with the aiming
你用力起腳射門  卻不擅瞄準
it passed the Nicks and Rocket   landing to mainstream
你的球飛過 尼克隊與火箭隊  直接降落在主流市場
I'm the one crawl but still try to stand tall
我是那個落魄爬行的  卻不斷努力抬頭挺胸
you work your ass off i paid the same cost
你努力到昏天黑地   我也付出過一樣的代價
I'm over cooked    way beyond well done  
我被烤了太久  已經熟透開始變老
I'm the one that make you feel wrong cuz
但我讓你開始七上八下  因為


[Chorus]
I’ma zombie
我是殭屍
Witness when I'm back how they judge me
當我回來的時候見證他們會怎麼批判我
Step out my grave smelling funny yup
帶著一股詭異的味道走出墳墓
I’m zombie
我是殭屍
kill me with a head shot
先打爆我的頭
feel me get up on my knees with the smiling yup
再感受我帶著笑容起身 雙膝撐地
I’ma zombie
我是殭屍
even tho i wanna go die
雖然我早想要死掉
Leave all the shit i go by bye
遠離我經歷的一切破事
i’ma zombie
我是殭屍
you don’t have to love me but sorry
你不需要喜歡我  但是抱歉
I'm be around none gonna hurt me yup
沒有東西可以傷我而我還會在你身邊



NELLA

2 則留言: